Aston Martin, zayıf talep ve tarife riskleri nedeniyle 2025 hacim ve kâr tahminlerini düşürdü
Investing.com — Aston Martin Lagonda Global Holdings Plc (LON:AML) Pazartesi günü, 2025 yılı için toplam toptan satış hacimlerinin 2024’e kıyasla orta-yüksek tek haneli yüzde oranında düşmesini beklediğini açıkladı. Şirket, Kuzey Amerika ve Asya-Pasifik’teki zayıf talebi ve devam eden tarife baskılarını gerekçe gösterdi.
İngiliz lüks otomobil üreticisi, 2025’in üçüncü çeyreğinde yaklaşık 1.430 toptan satış birimi teslim etti. Bu rakam, geçen yılın aynı dönemindeki 1.641 birimin ve hacimlerin genel olarak benzer olacağına dair önceki tahminlerin altında kaldı.
Bu düşüş, tarifelerden etkilenen Kuzey Amerika’da ve Büyük Çin dahil Asya-Pasifik’te beklenenden daha zayıf talebi yansıtıyor. Üçüncü çeyrekteki perakende hacimleri, toptan satışlarla uyumlu seyretti.
Aston Martin, Valhalla süper otomobilinin teslimatlarının 2025’in dördüncü çeyreğinde başlayacağını ve yaklaşık 150 birim beklendiğini bildirdi. Bu, mühendislik tamamlama ve homologasyon onaylarından kaynaklanan zamanlama etkileri nedeniyle daha önceki tahminlerden daha geç gerçekleşecek.
Şirket, olası bir ABD federal hükümet kapanması ve ABD tarife kota sistemiyle ilgili belirsizlikten kaynaklanan teslimat programlarına yönelik ek risklere dikkat çekti.
Şirket, üçüncü çeyrekte Vanquish Volante dahil yeni temel türevler piyasaya sürdü. Ayrıca, güçlü erken medya değerlendirmeleri alan yeni Vantage S ve DBX S’in teslimatlarına 2025’in dördüncü çeyreğinde başlamayı planlıyor.
Aston Martin, 2025’in üçüncü çeyreğinde AMR GP’deki hisselerin satışını tamamlayarak yaklaşık 108 milyon sterlin brüt gelir elde etti ve çeyreği yaklaşık 250 milyon sterlin toplam likidite ile kapattı.
Şirket artık 2025 için düzeltilmiş FVÖK’ün, daha önce 110 milyon sterlin zarar olarak belirlenen piyasa konsensüsünün alt sınırının altında olmasını bekliyor. Ayrıca 2025’in ikinci yarısında pozitif serbest nakit akışı beklemiyor.
Sermaye harcamalarının şu anda 400 milyon sterlinden yaklaşık 375 milyon sterline düşmesi öngörülürken, satış, genel ve idari giderlerin 2024’e kıyasla yaklaşık %10 azalması bekleniyor.
Aston Martin, küresel makroekonomik ortamın zorlu olmaya devam ettiğini belirterek, ABD tarifeleri ve kota mekanizmasının etkisini, Çin’in ultra lüks otomobil vergilerindeki değişiklikleri ve önemli bir İngiltere otomotiv üreticisinde yaşanan son siber olaydan kaynaklanan riskler dahil potansiyel tedarik zinciri baskılarını örnek gösterdi.
Şirket, artan temel hacimler ve ilk Valhalla teslimatlarının etkisiyle 2025’in dördüncü çeyreğinde ardışık iyileşme bekliyor.
Bununla birlikte, tam yıl hacim tahmini düşürüldü ve indirimlerin çoğu Kuzey Amerika ve Asya-Pasifik ile ilgili.
2026’ya bakıldığında, Aston Martin’in kârlılık ve serbest nakit akışının, istikrarlı Valhalla teslimatları ve maliyet azaltma programlarının desteğiyle önemli ölçüde iyileşmesini bekliyor.
Yönetim, gelecekteki maliyetleri, sermaye harcamalarını ve ürün döngüsünü gözden geçiriyor. 2025-2029 döneminde yaklaşık 2 milyar sterlin mühendislik ve geliştirme yatırımı bekleniyor.
Aston Martin ayrıca, ABD tarife kota mekanizmasının tanıtılmasının, yıl için ve potansiyel olarak gelecek çeyrekler için hacimleri tahmin etme yeteneğini sınırladığını belirtti. Şirket, bu zorlukları ele almak için ABD ve İngiltere hükümetleriyle görüşmeye devam ediyor.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

